maandag 7 februari 2011

Loslopende honden

Gisteren toch even de 4 beaufort getrotseerd. Kwestie van voorbereid te zijn op de mogelijk brutale franse zuidwesterwinden. Vooral niet stoerder willen doen dan de wind heb ik alvast geleerd. Hij sterk, ik slim.
Misschien moet ik meer beducht zijn voor de loslopende honden. Heb er alweer bijna een aan mijn been gehad. Mijn angst van kindsbeen af wordt er niet beter op. Meen nochtans al leibanden gezien te hebben van ettelijke meters zodat die beestjes toch wat vrijheid hebben. Waarom moeten die dan loslopen ? Maar ja, wie maalt om een wielerterrorist.
Al 400 km gesponsord gekregen. Nog 1700 te gaan. Heb namelijk een ietwat kortere route uitgestippeld waardoor er 150 km zijn afgeknepen. Zag het nut niet in van een onnodige omweg langs Oloron en Jaca in Spanje. Nu rechtstreeks via St Jean-de-Port in Z.Frankrijk naar Pamplona. Had al lang uitgemaakt dat dit geen boetetocht hoefde te worden. ‘ Je onderschat het toch sowieso al’ zei een goede vriend me deze week en stelde een weddenschap voor of ik het zou halen. Tja, daar zijn vrienden voor zeker ?
Nog enkele weken freewheelen en dan begint het grote trainingswerk. Het schema ligt al klaar bij sportarts Toon, vriend en zelf verwoed fietser. Ik neem me voor het schema strikt te volgen, al was het maar uit respect voor degene die de wielermicrobe bij mij heeft aangestoken.
Tot volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten